NE DARBE NE DİKTA; YAŞASIN BAĞIMSIZ, DEMOKRATİK, LAİK TÜRKİYE!
[ İMO BURSA ŞUBE’DE ULAŞTIRMA POLİTİKALARI ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİ ] TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası

İMO ANA SAYFA   ŞUBE ANA SAYFA   ŞUBE İLETİŞİM   ARAMA   WEBMAIL   BELGE KONTROL   ÜYE GİRİŞİ

İMO ANA SAYFA
Üye İşlemleri Referans Belgesi Tescilli İşyerleri Kongre Sempozyum Çalıştay Programı GENÇ-İMO Sıkça Sorulan Sorular

25 MART 2019, PAZARTESİ   

37

İMO BURSA ŞUBE’DE ULAŞTIRMA POLİTİKALARI ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİ

    Yayına Giriş Tarihi: 01.02.2019 00:00   Güncellenme Zamanı: 01.02.2019 14:44:59  Yayınlayan Birim: BURSA ŞUBE  
 

Güncellenme Zamanı: 01.02.2019 14:38:37

Ulaştırma Politikaları Çalıştayı, İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi`nde düzenlendi.

Ulaştırma Politikaları Çalıştayı, İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi`nde düzenlendi.

İMO Bursa Şube tarafından düzenlenen Ulaştırma Politikaları Çalıştayı, BAOB Yerleşkesi`nde bulunan Şube Konferans Salonu`nda gerçekleşti. Çalıştaya,  Ak Parti Bursa Milletvekili Atilla Ödünç, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zehra Sönmez, İMO Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Gökçe, İMO Yönetim Kurulu üyeleri, İMO Bursa Şube Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Albayrak, İstanbul Şube Yönetim Kurulu Başkanı Nusret Suna, Kocaeli Şube Başkanı Kahraman Bulut, Erzurum Şube Başkanı Ahmet Tortum, Eskişehir ve Samsun Şube Yönetim Kurulu Üyeleri, kamu kurumlarının, akademik odaların temsilcileri ve inşaat mühendisleri katıldı.

Açılışta konuşan Ak Parti Bursa Milletvekili Atilla Ödünç, Çalıştayın düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür ederek, bilimsel katkın önemine dikkat çekti. Ödünç, ilgili kurumların önerileri dikkate alacağını da kaydetti.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zehra Sönmez, 2035 Ulaşım Master Planı`ndan söz ederek insan öncelikli, sürdürülebilir ve çevreci bir ulaşım plan hazırladıklarını dile getirdi.

GENEL BAŞKAN GÖKÇE: "PLANLAMA VE STRATEJİNİZ YOKSA GELECEĞİNİZ YOK"

İMO Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Gökçe de, 1974 yılından bu yana Türkiye`nin ulaşım sisteminde, mantığında herhangi bir değişiklik olmadığını vurgulayarak, "Fakat Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekilinin insan öncelikli ulaşımdan söz etmesi bize belirli bir ilerleme kaydettiğimizi gösteriyor. En azından yıllardır dile getirdiğimiz nokta telaffuz edilmeye başlanmış.  Sonrasında kültürümüze de yayılacaktır. Ulaştırma sorunlarında İstanbul dünyanın önde gelen kentlerinden birisi Bursa`da ona yaklaşmış durumda. Ulaştırma alanına yönelik aynı dili konuşmamız gerekiyor. Çalıştaylarımızı da bunu sağlamak için düzenliyoruz. Bir planınız yoksa bir stratejinizde yoktur. Stratejiniz yoksa geleceğiniz de yoktur. Türkiye`de ya bir plan olmadan ulaşım aksları ve şehirleşme gerçekleşmiş ya da planlama varsa onu hazırlayanlar devre dışı bırakılmıştır. Yapılan her konutun ulaştırma konusuyla da ilgilidir" dedi.

GÖKÇE: "1 KİLOMETRE BİLE İLAVE ŞERİT YAPILMAMALI"

Bursa`da doğru kentsel dönüşüm örnekleri olmadığından bahseden İMO Başkanı Gökçe, yanlış dönüşüm uygulamaları ile birlikte nüfus artarken otomobil sayısının da daha fazla arttığına dikkat çekti. Karayolunun tren ve deniz yolunu beslemek zorunda olduğuna işaret eden Gökçe şunları söyledi:

"Yollarımız insanları değil otomobilleri taşıyor. Bütün boğazı betonla, köprülerle kaplasanız bile İstanbul`un ulaşım sorununu çözemezsiniz. Bir yere yol, köprü yaptığınızda hangi yönetim olursa olsun yapılaşmayı engelleyemez. Planlamayı, bilimi yok sayarak problemleri nasıl çözeceğiz? Ülkeyi yönetenler meslek insanlarının arkasından gider. Tabi yöneticilerin planları, projeleri olacaktır ama planlamada mühendisler, mimarlar, hukukçular, doktorlar, sosyologlar vardır. İstanbul`a da, Bursa`ya da 1 kilometre bile şerit ilavesi yapılmamalı. Çünkü bu evde duran otomobil sahiplerini de özendirecek onlarda otomobilleri ile yollara çıkacaklardır. Bursa`ya öncelikli olarak metro, demiryolu yapılmalıdır. Yeni yollar, şeritlerle trafik sorununu çözülmez, çözemezsiniz. Ulaşım türleri arasında doğru bir entegrasyonu sağlarsanız insanlar çok zorunlu olmadıkça otomobillerini almazlar."

GÖKÇE: "BURSA HALA KURTARILABİLİR"

Planlı bir Bursa`ya ihtiyaç olduğunu ifade eden İMO Yönetim Kurulu Genel Başkanı Cemal Gökçe, bir bölge planlanırken kentin ana damarlarıyla entegrasyonunun yapılması gerektiğini işaret etti.

Bursa`nın İstanbul kadar kötü durumda olmadığını söyleyen Başkan Gökçe, Bursa`nın hala kurtarılabilir olduğunu vurguladı.  Gökçe, Türkiye`deki ulaşım ağının depreme de hazır olmadığına dikkat çekerek, "Deprem esnasında ulaşım akslarının açık olması gerekir. Hastanelere ulaşım da önemli. Hastaneler yapıyoruz ulaştırması yok. Ulaşım akslarının önceden planlanması gerek. Bu nedenle şehir merkezlerindeki devlet hastanelerinin kapatılmaması önemli" diye konuştu.

Ulaşım konusunda insanların tercihsiz bırakılmaması gerektiğini belirten Gökçe, tercihsiz kalan insanların otomobili seçeceğini dile getirdi.

BAŞKAN ALBAYRAK: "ULAŞIM AĞI, PLANSIZ GELİŞEN KENTLERİN SORUNU

İMO Bursa Şube Başkanı Mehmet Albayrak ise, Odaların bilimsel, teknik, görüş ve önerilerinin dikkate alınmadığı bir dönemde yol gösterici akademik çalışmaları sürdürdüklerini ifade ederek, "Ticaretin, göçün, fetihlerin önünü açan yollar her zaman stratejik öneme sahip olmuş; medeniyetleri geliştiren önemli mihenk taşları içerisinde yer almıştır. Bir kentin ana damarlarını oluşturan, ülkeleri, şehirleri bir yerden bir yere bağlayan; insanları birbirine kavuşturan yollar ve dolayısıyla ulaşım ağı, plansız gelişen kentlerin sorunu oldu. Ulaşım sorunu bir sebep değil, sonuçtur. Şehir planlanırken her şeyin en ince ayrıntısına kadar düşünülmesi ve ona göre uygulama yapılması gerekir. Yapmamız gereken özel araca daha az bağımlı ve iyileştirilmiş, bütünleşik bir toplu taşıma hizmetlerini içeren sistemin özendirilmesidir. Araçların değil, insanların bir yerden bir yere ulaştırılmasına öncelik tanıyan ve yolcuların gereksinimlerine cevap veren entegre bir ulaşım sistemi oluşturmak ve işletmek esas amacımız olmalıdır" dedi.

ALBAYRAK: "UYGULAMADA ULAŞTIRMAYAN ULAŞIMI TERCİH EDİYORUZ"

Ülke olarak çarpık kentleşmeyle birlikte çarpık hale gelen ulaşımı çözmek için hala tartışıldığına dikkat çeken Şube Başkanı Mehmet Albayrak sözlerini şöyle sürdürdü:

"Fakat çözüm için ulaştırma planları ve politikalarını hazırlayıp uygulamada "ulaştırmayan ulaşımı" tercih ediyoruz. Aslında çözüm için büyük resme bakmak lazım. Bunun dışındakiler palyatif çözümlerdir ve sadece geçici rahatlık sağlar. İnsanların doğdukları şehirde yaşamalarını sağlayacak, istihdam, eğitim, sağlık vb. tesisleri kurmak ve dolayısıyla iç göçü önlemek en etkin ve kalıcı çözümdür. Bursa`nın ulaşımı, yapılaşması, yeşili, tarihi ve sanayisi ile planlı bir kent haline gelmesi için Akademik Oda olarak görevimizi yerine getirmeye hazırız."

Kentlerin geleceğini planlayacak etkinlikleri arttırmak için çalışacaklarını vurgulayan Albayrak, yetkililerin akademik bilgi birikimi ve deneyimlerden faydalanmasını ve planlama yaparken dikkate almasını istedi.

OTURUM BAŞLIKLARI

Konuşmaların ardından Çalıştay oturumlarında, İMO Bursa Şubesi Ulaştırma Komisyonu Üyesi İnşaat Mühendisi Cengiz Duman, Sürdürülebilir Ulaşım Sistemlerinde Kentsel Dönüşüm ve İmar Planlamasının Önemi, Prof. Dr. İsmail Şahin, Ulaştırma Projelerinde Sürdürülebilirlik Çalışmaları, Dr. Öğr. Üyesi Şafak Bilgiç, Toplu Taşıma Planlaması, Prof. Dr. Ahmet Tortum, Kent İçi Ulaşım Planlaması ve Uygulama Sorunları, İMO Bursa Şubesi Ulaştırma Komisyonu Üyesi İnşaat Yüksek Mühendisi Mehmet Tözün Bingöl,Ulusal Ulaşım Yatırımlarının Değerlendirilmesi, Bursa da Ulaşım Sistemlerinin Koordinasyonu, Doç. Dr. Turan Arslan, Bursa`daki Trafik Kazaları ve Çözüm Önerileri, İMO Bursa Şubesi Ulaştırma Komisyonu Üyeleri İnşaat Mühendisi Canan Polat ve Ulaşım Mühendisi Melis Kurum`da, Ulaşımın Çevresel Etkileri ve Motorsuz Ulaşımın Önemi  sunumlarını yaptılar.

 

 


Okunma Sayısı: 53

Bursa Şube Kaynaklı Haberler »
Tüm Haberler »

Sayfayı Yazdır